
LA JUNTA DE GOVERNACIÓ:
President: Josep-Antoni Tripiana pres.voluntarisllegat2018@gmail.com
Secretària, Direcció executiva, Relacions institucionals: Vanessa Cano secre.voluntarisllegat2018@gmail.com
Tresorer: Josep Maria Marin tresor.voluntarisllegat2018@gmail.com
Vocalia de projectes i voluntariat. Director de projectes: Nacho De Las Cuevas voluntaris.voluntarisllegat2018@gmail.com dip.voluntarisllegat2018@gmail.com
Vocalia d'Esport adaptat: Eduard Manero eduard.manero@gmail.com
Vocalia del sector Social (ef): Romà Solé social.voluntarisllegat2018@gmail.com
Funcions:
Aprovar les sol·licituds de persones jurídiques en qualitat de socis.
Donar explicacions a l'Assemblea i a la Comissio de la Transparència sobre l’administració́ i la gestió́ de la Junta de
Governació
Acceptar les comunicacions de baixes de socis.
Decidir la baixa disciplinària i les altres sancions per faltes molt greus.
Regir,
administrar i representar l'associació.
Nomenar instructor o instructora d'un expedient de règim disciplinari.
La
resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues
terceres parts dels membres de la Junta de Governació, l'adopta
aquest òrgan de govern també dins d'un període de 15 dies.
Exercir el càrrec de Junta de Governació gratuïtament.
Els
membres de la Junta de Governació exerceixen el càrrec durant un
període de quatre anys, sense perjudici que puguin ser reelegits,
fins a exhaurir el mandat de vuit anys.
El
cessament dels càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari
del seu mandat pot esdevenir-se per:
a)
mort o declaració d’absència, en el cas de les persones
físiques, o extinció, en el cas de les jurídiques
b)
incapacitat o inhabilitació
c)
renúncia
notificada a l’òrgan de govern
d)
separació
acordada per l’assemblea general
e)
qualsevol altra que estableixin la llei o els estatuts.
Les
vacants que es produeixin en la Junta Directiva s'han de cobrir en
la primera reunió de l'Assemblea General que tingui lloc.
Mentrestant, un membre de l'associació pot ocupar provisionalment
el càrrec vacant.
a)
Representar, dirigir i administrar l'associació de la manera més
àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions
preses per l'Assemblea General, d'acord amb les normes, instruccions
i directrius que aquesta Assemblea estableixi.
b)Prendre
els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels
organismes públics i per exercir tota mena d'accions legals i
interposar els recursos pertinents.
c)Proposar
a l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'associació
d)Proposar
a l'Assemblea General la defensa de l'establiment de les quotes que
els membres de l'associació han de satisfer.
e)
Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els
acords que s'hi adoptin.
f)
Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a
l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els
pressupostos de l'exercici següent.
g)
Contractar els empleats que l'associació pugui tenir.
h)
Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis
funcionin amb normalitat.
i)
Establir àrees de treball per aconseguir de la manera més eficient
i eficaç els fins de l'associació i autoritzar els actes que
aquestes àrees projectin dur a terme.
j)
Nomenar els vocals de la Junta de Governació que s'hagin
d'encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
k)
Dur a terme les gestions necessàries davant d'organismes públics,
entitats i altres persones, per aconseguir:
-subvencions
o altres ajuts
-l'ús
de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència
i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana
l)
Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvis a qualsevol establiment
de crèdit o d'estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest
dipòsit. La disposició dels fons es determina a l'article 29.
m)
Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els
estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea
General.
n)
Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d'una manera
específica a algun altre òrgan de govern de l'associació o que
li hagi estat delegada expressament.
La Junta de Governació, convocada prèviament pel president o per
la presidenta o per la persona que el substitueixi, s'ha de reunir en
sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres
decideixin, que en cap cas no pot ser inferior a una vegada cada
trimestre.S'ha de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb
aquest caràcter el president la presidenta o bé si ho sol·licita
un terç dels membres que la componen.
Els membres de la Junta de Governació estan obligats a assistir a
totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes
justificades, poden excusar-se'n. L'assistència del president o de
la presidenta o del secretari o de la secretària o de les persones
que els substitueixin hi és necessària sempre.
La Junta de Governació pren els acords per majoria simple de vots
dels assistents.
La Junta de Governació pot delegar alguna de les seves facultats en
una o diverses comissions o àrees de treball si compta, per fer-ho,
amb el vot favorable de dos terços del seus membres.
També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants
mandataris per exercir la funció que els confiï amb les facultats
que cregui oportú conferir-los en cada cas.
No són delegables la formulació dels comptes ni els actes que
hagin de ser autoritzats o aprovats per l’Assemblea General.
Els
acords de la Junta de Governació s'han de fer constar en el llibre
d'actes i han de ser signats pel secretari o per la secretària i el
president o presidenta. En iniciar-se cada reunió de la Junta de
Governació, s'ha de llegir l'acta de la sessió anterior perquè
s'aprovi o es rectifiqui, si és procedent.
Són
pròpies del president o de la presidenta les funcions següents:
a)
Dirigir i representar legalment l'associació, per delegació de
l'Assemblea General i de la Junta de Governació.
b)
Presidir i dirigir els debats, tant de l'Assemblea General com de la
Junta de Governació.
c)
Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d'empat.
d)
Establir la convocatòria de les reunions de l'Assemblea General i
de la Junta de Governació.
e)
Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari o per
la secretària de l'associació.
f)
Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les
quals el deleguin l'Assemblea General o la Junta de Governació.
El president o presidenta és substituït o substituïda, en cas
d'absència o malaltia, pel vicepresident o vicepresidenta —si
n’hi ha— o el vocal o la vocal de més edat de la Junta, per
aquest ordre.
El
tresorer o tresorera té com a funció la custòdia i el control
dels recursos de l'associació, com també l'elaboració del
pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre
de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de
tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les
quals han de ser visades prèviament pel president o per la
presidenta, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en
establiments de crèdit o d'estalvi.
La
Junta de Governació pot delegar l'aprovació del pagament de les
factures en el dia a dia de les seves tasques fins a la propera
convocatòria de la Junta de Governació, si les despeses són
relatives a les despeses aprovades per l'Assemblea.
La
Junta de Governació pot delegar l'aprovació de transferències
entre partides pressupostàries del pressupost aprovades per
l'Assemblea sempre que aquestes no superin el 10% de desviació
pressupostària i atenguin al pagament de factures que comprometin el
normal desenvolupament de l'Associació.
El
secretari o secretària ha de custodiar la documentació de
l'associació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions
de l'Assemblea General i la Junta de Governació, redactar i
autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el
llibre de registre de socis i sòcies.
La
creació i constitució de qualsevol comissió o grup o àrea de
treball, l'han de plantejar els membres de l'associació que vulguin
formar-los, que n'han d'assabentar la Junta de Governació i explicar
les activitats que es proposen dur a terme.
La
Junta de Governació s'ha de preocupar d'analitzar les diferents
comissions o grups o àrees de treball, els encarregats dels quals li
han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves
actuacions.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada